Menu

İade Politikası

İade Politikası: İptal, Vazgeçme ve Değişiklikler

  1. Seyahat Acentesi İptal ve Mücbir Sebepler:
    • Seyahat acentesi, gezinin başlamasına veya devamına engel teşkil eden gerekli yolcu sayısının oluşmaması veya mücbir sebeplerden dolayı paket tur sözleşmesini iptal edebilir. Bu durumda tüketicinin tazminat hakkı doğmaz. Seyahat acentesi, turu iptal ettiğini katılımcılara bildirmek ve tüketiciden aldığı tüm ücretleri 14 gün içinde geri ödemekle yükümlüdür. Vize işlemi tamamlanmış olsa bile ilgili turun iptali durumunda tüketicilerin vize bedelleri iade edilmez. Paket turu satın alan tüketicilerin vize sorumlulukları kendilerine aittir.
  2. Yurtiçi Otel Satışları:
    • 30 Gün Öncesi İptal: Tüketici, hizmetin başlamasına 30 gün kalaya kadar rezervasyonu/sözleşmeyi feshettiğinde ödenmesi zorunlu olan vergi, harç ve benzeri yasal yükümlülüklerden doğan masraflar hariç rezervasyon bedelinin tamamı iade edilir.
    • 29-15 Gün Öncesi İptal: Tüketici, hizmetin başlamasına 29-15 gün kala rezervasyonu/sözleşmeyi iptal ederse, gezi bedelinin %35’ini ödemeyi kabul eder.
    • 14 Gün Öncesi İptal: Tüketici, hizmetin başlamasına 14 gün veya daha az süre kala rezervasyonu/sözleşmeyi iptal ederse, gezi bedelinin tamamını ödemeyi kabul eder. Tarih değişikliği talepleri iptal hükmünde olup yazılı olarak bildirilmelidir.
  3. Yurtiçi ve Yurtdışı Paket Turlar:
    • 30 Gün Öncesi İptal: Tüketici, hizmetin başlamasına 30 gün kalaya kadar rezervasyonu/sözleşmeyi feshettiğinde ödenmesi zorunlu olan vergi, harç ve benzeri yasal yükümlülüklerden doğan masraflar hariç rezervasyon bedelinin tamamı iade edilir. Yurtdışı seyahatlerinde vize bedeli iade edilmez.
    • 29 Gün Öncesi İptal: Tüketici, gezinin başlamasından 29 gün önce rezervasyonu/sözleşmeyi iptal ederse, gezi bedelinin tamamını ödemeyi kabul eder. Tarih değişikliği talepleri iptal hükmünde olup yazılı olarak bildirilmelidir. Kampanyalı paket turlarda (erken rezervasyon indirimi ve promosyon turlar) her ne sebeple olursa olsun iptallerde gezi bedelinin tamamı yanar ve iade yapılmaz. İsim, tarih değişikliği ve devir talepleri kabul edilmez.
  4. Gemi Turları:
    • 90 Gün Öncesi İptal: Tüketici, hizmetin başlamasına 90 gün kalaya kadar rezervasyonu/sözleşmeyi iptal ederse, gezi bedelinin %10’unu ödemeyi kabul eder.
    • 89-60 Gün Öncesi İptal: Tüketici, hizmetin başlamasına 89-60 gün kala rezervasyonu/sözleşmeyi iptal ederse, gezi bedelinin %30’unu ödemeyi kabul eder.
    • 59-31 Gün Öncesi İptal: Tüketici, hizmetin başlamasına 59-31 gün kala rezervasyonu/sözleşmeyi iptal ederse, gezi bedelinin %50’sini ödemeyi kabul eder.
    • 30-16 Gün Öncesi İptal: Tüketici, hizmetin başlamasına 30-16 gün kala rezervasyonu/sözleşmeyi iptal ederse, gezi bedelinin %75’ini ödemeyi kabul eder.
    • 15 Gün Öncesi İptal: Tüketici, hizmetin başlamasına 15 gün veya daha az süre kala rezervasyonu/sözleşmeyi iptal ederse, gezi bedelinin tamamını ödemeyi kabul eder.
  5. Rahatsızlık veya Ölüm Durumları:
    • 30 Gün Öncesi Bildirim: Tüketici veya birinci derecede akrabalarının 10 günlük rahatsızlıkları veya ölümleri tam teşekküllü devlet hastanesinden alınacak resmi kurul raporu ile belgelendiğinde ödenmesi zorunlu vergi, harç ve benzeri yasal yükümlülükler hariç tüketicinin ödemiş olduğu bedel iade edilir.
    • Mücbir Sebepler: Öngörülemeyen ve engellenemeyen bir durum veya mücbir sebep nedeniyle hizmetin başlamasından 30 günden daha az bir süre kala fesih bildiriminde bulunulması durumunda ödenmesi zorunlu vergi, harç ve benzeri yasal yükümlülükler hariç tüketicinin ödemiş olduğu bedel 14 gün içinde iade edilir.
  6. Ücret İadeleri:
    • Ücret iadeleri, tüketicinin ödeme şekline göre yapılır. Döviz olarak yapılan ödemeler döviz cinsinden, TL olarak yapılan ödemeler TL cinsinden iade edilir. Kur farkı talep edilemez.
  7. Sigorta Kapsamı:
    • 2. maddede belirtilen durumlarda, tüketicilerin sigorta kapsamında bulunan maddi zararı, ilgili sigorta şirketinden talep edilir.
  8. Erken Rezervasyon ve İndirimli Ürünler:
    • İndirimli ürünlerde mücbir sebepler dışında isim ve tarih değişikliği, devir ve iptal talepleri kabul edilmez. Tüketici, bu durumda rezervasyon bedelinin tamamını seyahat acentesine cayma tazminatı olarak ödemeyi kabul eder.
  9. Gezi Başlangıcı:
    • Tüketici, başlangıcını kaçırdığı geziye yazılı bildirimde bulunmaması durumunda, seyahat acentesi rezervasyonları 24 saat sonra iptal etme hakkına sahiptir. Bu gibi iptallerde ücret iadesi yapılmaz.
  10. Devir ve Mücbir Sebepler:
    • Tüketici, hizmetin başlamasından 7 gün öncesine kadar yazılı veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirimde bulunarak paket turu 3. bir kişiye devredebilir. Devralan, bakiye ve devir sebebiyle doğan masraflardan devreden ile birlikte sorumludur. Kampanyalı paket turlarda devir kabul edilmez.
  11. Mücbir Sebeplerin Tanımı:
    • Olumsuz hava koşulları, yol engeli, grev, terör, savaş, savaş ihtimali, öngörülmez teknik hususlar mücbir sebep olarak kabul edilir. Ayrıca, yolcunun veya birinci derecede akrabalarının rahatsızlıkları ve ölümleri de tam teşekküllü devlet hastanesinden alınmış resmi kurul raporu ile mücbir sebep olarak kabul edilir.
  12. Ödeme ve Kredi Kartı İle İlgili Durumlar:
    • Satışlar, nakit veya bankaların kredi kartları ile peşin veya taksitli olarak yapılır. Kredi kartı ile yapılan satışlarda ödemenin yapılmaması halinde tüketici, bankası ile muhataptır. Bankanın uygulayacağı faiz oranları geçerli olup, seyahat acentesi sorumlu değildir.
  13. Yetkisiz Kullanım Durumları:
    • Tüketici, kredi kartının yetkisiz kişilerce haksız ve hukuka aykırı olarak kullanılması iddiası ile ilgili banka veya finans kuruluşunun hizmet bedelini ödememesi halinde, rezervasyon tarihinden itibaren işleyecek yasal faizi ile birlikte sorumlu olacaktır.